Janganlah Merokok

Merokok

KM memang tak merokok. Bukan apo memang takdo raso nak merokok punlah. Apo yang korang dapek dari merokok nie pun KM tak tau. Kalau orang merokok dopan KM, KM memang poie jauh dari diorang.

Pernah KM tanya sorang kawan, kenapa tak berhenti merokok terus. Dio pulak tanya KM ekou borilah tips berhenti merokok. Sabar ajolah. iyolahkan nak tegur kang dah bosar panjang, nak dimarah kang melonting pulak…so baik KM yang begorak laie sonang. Paling KM tak suko kalau merokok buang dalam pinggan…nie pado orang yang suko sangat merokok lopeh makan.Tak goli ko.

Orang Yang Merokok Pasti Pengotor.

Kalau korang masuk dalam toilet awam, cubo tengok dalam lubang jamban. Huu mak aii menimbun puntung rokok dalam lubang jamban tue.Tak seleso botul. Den tengok sekarang nie laie mahal rokok nie laie mengilo pulak orang memboli. Poning apo?.Tak makan takpo yo tak…janji dapek rokok .Pokok dek kaulah jang.

Kenapa Tak Berhenti Merokok

Ado tue memang nak berhenti merokok, tapi kojap jo. Bilo ditanyo “kenapo pulak merokok balik” emmmm kawan-kawan merokok dopan-dopan mano buleh tahan. Nie jawapan yang biaso amek kito dongar. Haloo bai kalau nak tahu bermacam cara berhenti merokok ekou buleh cubo yang ponting hati nak atau tak ajo.

Apo-apo pun jagolah diri korang baik2 yo….jangan sok dah macam2 penyakit yang datang monyinggah baru nak beronti merokok.Wassalamu

369 total views, 2 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , ,

About the Author

Assalam, Saya Kamal Mustafa (KM). Mula berblogging pada hujung tahun 2007. Cuba mempraktikan Kitab Teknik SEO Merah Jambu yang awesome. Minat dengan fotografi tetapi tidaklah secara serius. Sering menghabiskan masa bersama keluarga. Baru-baru nie cuba berjinak-jinak berniaga kecil-kecilan menjual Ice Blended dan Burger

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Top