Isu Kitab Injil AKA Bible Dalam Bahasa Melayu.

[ Image Via freemalaysiatoday.com]

Akhirnya isu nie terjawab sudah. So kita tengok ape pulak reaksi penduduk Malaysia lepas nie. Walaupun isu nie rasanya telah lama diperdebatkan, bagi pendapat KM memang ada baik dan buruknya. Tapi kalau fikir secara rasional. Dalam dunia yang serba maju nie kalau setakat “takut terdedah” dengan egenda terselindung rasanya tak logik kot. Coz banyak maklumat atau isi kandungan dari kitab injil AKA Bible nie di internet dan buku2. Kalau takut orang tersilap tafsir…janganlah baca. KM pun tak berani nak komen banyak2. So ape pendapat korang.?

1,241 total views, 1 views today

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , ,

About the Author

Assalam, Saya Kamal Mustafa (KM). Mula berblogging pada hujung tahun 2007. Cuba mempraktikan Kitab Teknik SEO Merah Jambu yang awesome. Minat dengan fotografi tetapi tidaklah secara serius. Sering menghabiskan masa bersama keluarga. Baru-baru nie cuba berjinak-jinak berniaga kecil-kecilan menjual Ice Blended dan Burger

6 Enlightened Replies

Trackback  •  Comments RSS

  1. hambaALLAH says:

    kita sbgai umat islam…kena ingat hanya 2 perkara tinggalan Nabi Muhammad saw…Al-Quran & hadis nabi…xde pon sebut al-kitab(bible)…nk belajar bible buat apa???…ilmu Al-Quran pon kita belajar x habis!!!…bohong sgt la “aku dh habis belajar tentang ilmu yg terkandung dlm Al-Quran”…

    pada pendapat aku cetakan bible versi melayu “MUNGKIN” untuk mereka yg “BUKAN ISLAM” yg TIDAK FAHAM dlm versi bahasa inggeris..(pendapat aku)

  2. mancai says:

    jika nak mengkaji dan belajar tak salah rasanya… cuma jangan murtad je…

  3. Naisophon says:

    Ni kitab ilmu, dan memuji tuhan, kenapa diharamkan? Bagi saya bagus dia kasi secara terbuka saja. No problem.

  4. akubiomed says:

    Isu sensitif bergini perlu ditangani seperti menarik benang didalam tepung tapi tepung tidak berselerak.
    akubiomed recently posted…Mari bermain Light Painting @ Light GraffitiMy Profile

  5. Kamal Mustafa says:

    iyo, begitulah sepatut eh.

  6. PakarBuahPinggang says:

    Salam KM,

    Terletaklah pada kita untuk menilai mana satu yang hak dan mana satu yang batil dan sesat.
    PakarBuahPinggang recently posted…Rawatan Untuk Kegagalan Buah Pinggang &amp KomplikasinyaMy Profile

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Top